Onze ontwikkelingen

Samen elke dag een beetje beter!

Niet alleen dagelijks in de klas wordt er aan doelen gewerkt. Jaarlijks staan er een aantal onderwijskundige doelen centraal om de onderwijskwaliteit op de Opslach nóg beter te maken. Daarin is ons motto dan ook: Samen elke dag een beetje beter!

Doelen
Ieder schooljaar wordt de kwaliteit van het onderwijs geëvalueerd middels klassen- en flitsbezoeken bij de leerkracht in de groep door de directeur en de intern begeleider en/of door een externe begeleider. Op de Onderwijsteamdag evalueren we het schooljaar: het klassenmanagement, de doorgaande leerlijnen van het onderwijs, het functioneren van het team, de resultaten en prestaties van de leerlingen en de ICT ontwikkelingen (Informatie- en Communicatietechnologie). De evaluatiegegevens en de ingezette ontwikkelingen zijn de basisgegevens geweest voor de ambities voor het nieuwe schooljaar.

Planning schooljaar 2023-2024:

1. Doorontwikkelen visie met de focus op:
-Groepsdoorbrekend werken concretiseren
-Vormgeven van thematisch en onderzoekend leren
-Mindset en leerhouding
-Rapportfolio implementeren en verder ontwikkelen
-Rol van de leerkracht als coach

2. IKA/IKC-ontwikkeling
-Doorgaande lijn voor- en vroegschoolse opvang
-Naschools aanbod

3. Impuls rekenen
-Rekenonderwijs herzien